Osho: Meditace k proměně strachu v lásku

Můžete sedět v křesle nebo můžete sedět jakkoliv, jak je vám to pohodlné. Pak si složte ruce do klína tak, aby pravá ruka byla pod levou – tato poloha je důležitá, protože pravá ruka je spojená s levou polovinou mozku a strach přichází vždy z levé poloviny mozku. Levá ruka je provázána s pravou hemisférou a z pravé hemisféry vychází odvaha.

meditace v písku

Levá hemisféra je sídlem rozumu a rozum je zbabělec. Proto nenajdete člověka, který by byl statečný a zároveň intelektuální. Kdykoliv objevíte statečného člověka, nebude to intelektuál. Bude iracionální, musí takový být. Pravá hemisféra je intuitivní. Toto je tedy symbolika, a nejen symbolika: do určité pozice, do určitého vztahu je přiváděna jistá energie.

Takže pravá ruka je pod levou rukou a oba palce jsou spojené.

Dýchání při meditaci

Pak se uvolněte, zavřete oči a mírně povolte spodní čelist – ne násilím – jen tak, abyste začali dýchat ústy. Nedýchejte nosem, jen začněte dýchat ústy. Je to velmi uvolňující. A když nedýcháte nosem, už nefunguje starý vzorec mysli. Bude to něco nového a spolu s novým systémem dýchání lze snadněji vypěstovat nový návyk.

Další článek:  Je nutné bát se, když něco končí?

Za druhé, když nedýcháte nosem, nestimuluje to váš mozek. Dech jednoduše nejde do mozku: jde rovnou do hrudníku. Jinak probíhá neustálá stimulace a masáž. Proto se dech střídá v nosních dírkách. Dýchání jednou nosní dírkou masíruje jednu polovinu mozku. Dýchání druhou pak opačnou půli mozku. Střídají se po každých čtyřicet minut.

Seďte zkrátka v této pozici a dýchejte ústy. Nos je duální, ústa jsou neduální. Když dýcháte ústy, nedochází k žádné změně, pokud budete sedět hodinu, budete dýchat pořád stejně. Nenastane žádná změna; zůstanete ve stejném stavu. Když dýcháte nosem, váš stav nemůže zůstat stejný. Stav se automaticky mění, bez toho, abyste si toho byli vědomi.

Další článek:  Eckhart Tolle: Mysl a její hrátky s realitou

Jak dlouho meditovat?

Tento děj vytvoří velmi tichý, neduální stav relaxace a vaše energie začnou proudit novým způsobem. Alespoň 40 minut tiše seďte a nic nedělejte.

Pokud to vydržíte hodinu, bude to vynikající. Takže pokud to jde, začněte se čtyřiceti minutami, a pak se postupně dopracujte k šedesáti. Meditujte každý den.

Nepromarněte žádnou příležitost

Mezi každodenními meditacemi ale nepromarněte žádnou příležitost. Každé příležitosti, jež se objeví, se chopte. Vždycky volte život a vždycky volte aktivní přístup.

Nikdy se nestáhněte, nikdy neunikejte. Vychutnejte si každou příležitost, která vás potká, a využijte ji k tomu, abyste něco tvořili, abyste byli kreativní.

Osho: Odvaha