20 důvodů, proč začít posilovat

Váháte, zda má smysl chodit cvičit? Věřte, že nejde pouze o to mít velké svaly a pevné tělo. Naše schránka si zaslouží pravidelné protažení, jelikož jak všichni víme, naše tělo se nejvíc opotřebovává, když nic nedělá.

činky

Výhody spojené s dlouhodobým posilováním lze shrnout do 20 bodů podle čtyř kategorií:

1. Preventivní význam

  • zachování a zvýšení obecné tělesné výkonnosti i zatížitelnosti podpůrného a pohybového aparátu
  • prevence správného držení těla
  • zvýšení hutnosti kostí a tím prevence osteoporózy
  • trénovaný svalový korzet nás chrání před zraněními a opotřebením kostí
  • kompenzace jednostranných a opakovaných pohybů (zatížení) v práci nebo v průběhu všedního dne
  • kompenzace jednostranného svalového zatížení ve sportech, jako je tenis, badminton nebo golf
  • působení proti přirozenému úbytku svalové hmoty ve stáří

2. Rehabilitační význam

  • obnovení svalové síly po zraněních
  • odstranění bolestí, způsobených nedostatečně posílenými sval. skupinami (např. při bolestech zad)
  • odstranění vadného držení těla a jiných svalových dysbalancí

3. Psychický význam

  • zvýšení sebevědomí a sebeúcty
  • zvýšení stability těla
  • zlepšené vnímání těla
  • upravené a správně dávkované posilování svalstva jednoduše navozuje dobrou atmosféru
  • zlepšuje náladu a zdravotní stav

4. Fyzický význam

  • zlepšení kvality struktury svalů, zpevnění tkání
  • zvětšení objemu svalů, cílené profilování a tvarování těla
  • redukce podílu tuků v těle
  • zlepšení držení a celkového vzhledu těla
  • trénované svaly mohou posloužit jako základ pro jiné sportovní aktivity